Generální ředitel a zakladatel společnosti Xiaomi – Lei Jun na Global Mobile Internet Conference v Pekingu představil plány této čínské společnosti. A že nejsou zrovna malé. I když je Xiaomi společnost, která vznikla teprve před třemi lety, zaznamenala opravdu raketový vzestup. Možná si pamatujete prodejní rekord smartphonu Xiaomi Mi-2S. Za pouhých 45 sekund bylo prodáno na 200 000 kusů tohoto telefonu. Vypadá to, že i přes tyto rekordy Lei Jun očekává ještě větší trháky. V plánu je mimo jiné 15 milionů prodaných smartphonů za rok 2013. To by znamenalo zdvojnásobení prodejů oproti roku 2012. Je však nutno podotknout, že to určitě není zcela mimo možnosti Xiaomi.
Xiaomi zatím razí strategii „dvou smartphonů“. Model Mi-2S s cenou 370 USD je zacílený na studenty a Mi-2A za 241 USD je především levné mobilní řešení. Když běžný Evropan uvidí skvělý smartphone Xiaomi, nejčastěji se zeptá, kdy se tento smartphone dostane i na mezinárodní trhy. Stejný problém řeší Huawei, ZTE i Lenovo. Když jsme viděli, že smartphony Xiaomi míří na Taiwan i do Hong Kongu, mysleli jsme se, že se konečně dočkáme většího rozšíření těchto telefonů. Lei Jun však tuto expanzi vysvětlil úplně jinak. Xiaomi prý jen testuje, jak si jejich zařízení povedou v porovnání s telefony od velkých společností jako Samsung a HTC. I když to zní jako dost vyhýbavá odpověď, možná se brzy dočkáme smartphonů Xiaomi i v Evropě.
Xiaomi je v Číně často přezdíváno jako „čínský Apple“ především díky své velké základně fanoušků. Lei Jun však řekl, že svou společnost vidí v trochu odlišném světle. Jun tvrdí, že Xiaomi začala nejprve s vývojem MiUi softwaru a až poté se zatoulala i do vod hardwaru.
Závěr zní jasně. Xiaomi je ve skvělé pozici. Je to společnost která zažívá velký růst, disponuje velkou základnou fanoušků a produkuje špičkové smartphony s nízkou cenou. Doufejme, že již brzy se produkty této společnosti dostanou i mimo Asii.
Zdroj: AndroidAuthority